Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Klient:

___

Rok:

2019

Nagrody:

Mazda Design 

Rola:

Design | Objekt | Zdjęcia  

Każdego dnia setki kamer nas obserwują, systemy rozpoznawania twarzy stają się coraz dokładniejsze, a miejsce obecnych spekulacji na temat przyszłości zajmuje wyrafinowana i zaawansowana technologia. Kamery są w stanie rozpoznać nasz wiek, nastrój czy płeć i precyzyjnie dopasować nas do bazy danych.

Myśląc o tym, Ewa Nowak stworzyła „Incognito”, projekt łączący w sobie maskę i biżuterię, wykonany z mosiądzu i dopasowany do kształtu twarzy.

Ewa poświęciła wiele czasu na studiowanie kształtu, rozmiaru i położenia elementów maski. Wykonywała wiele prototypów i szkiców ponieważ kluczowym założeniem projektu było połączenie funkcji z zaskaującą, estetyczną formą. Kiedy przetestowała projekt za pomocą algorytmu DeepFace, którego używa Facebook, zadziałało! Jak sama mówi, „forma niemal w całości wynikała z funkcji tego obiektu”.